10 Nisan 2015 Cuma

Cilt Tonu ve Renk Analizleri- Sık Sorulan Sorular ve Yaygın Yanlışlar

Soru: Tenim bariz bir biçimde sarı/yeşil, damarlarım da yeşil. Hangi testi çözsem warm alt tonlu 
 çıkıyorum ama soğuk renkleri daha iyi taşıyorum, paletteki sıcak renkler bana hiç gitmiyor, o 
 renklerin içinde çok sarı ve solgun görünüyorum. Yoksa ben warm alt tonlu değil miyim?
 Cevap: Evet, warm alt tonlusun ama sıcak renklerin de bir sıcaklık ayarı var. Nasıl 90 derecelik suda 
 banyo yapamadığın gibi çok soğuk suda da banyo yapamazsın, sıcak alt tonlu insanlar da öyle. 
 Dengeyi tutturmak lazım. Spektrum önemli. Sen zaten sarımtrak alt tonlusun, çok sıcak renkler 
 kullanırsan iyice sararırsın. 
 İnternet aleminde yaygın bir yanlış varsa o da sarı-turuncu tonları ağır basan renklerin warm alt tonlu insanlara yakıştığıdır. Belki yine sıcak bir pembe olan mercan pembe sana çok yakışacakken sen gidip canlı turuncu bir bluz giyiyorsun ve bu yüzden sıcak renklerin sana yakışmadığını 
 düşünüyorsun. 
 İkinci bir nedeni mevsim tipi olabilir, her mevsimin kendi içinde 3'er alt grubu var ve spesifik olarak 
 12 gruptan biri olabilirsin. Saç, göz ve tengin arasında kontrast varsa açık ve pastel renkleri sıcak alt 
 tonlu olsa bile taşıyamazsın. Ya da saç, göz ve ten rengin arasında yumuşak geçişler varsa sıcak alt 
 tonlu olsa bile koyu ve keskin renkleri taşıyamayabilirsin.
 Soru: Tenim sarı ama damarlarım turkuaz-su yeşili tonlarında. Sıcak renkler fena durmuyor ama soğuk renkler çok daha iyi duruyor. Niye ki?
 Cevap: Az önce dediğim gibi, sıcak ve soğuk renklerin de kendi içlerinde bir sürü alt grubu var. Banyo yaparken musluğun ortasını nötr, kırmızı tarafını en sıcak, mavi tarafını en soğuk olarak gözünün önüne getir, maviden kırmızıya doğru ilerledikçe su ısınıyor. Renkler de aynı şekilde, sıcağın da soğuk spektruma yakın olanları var. Belli ki tenin sarı ama soğuk bir sarı, sarının altında yatan soğuk tonlar damarlarındaki yeşilliği kırmış ve mavi tonlarına yaklaştırmış. Sıcak renklerin "eh işte"durmasının nedeni aşırı derecede sarı olmaman, soğuk renklerin güzel durmasının nedeni ise tenindeki sarılığı kırarak seni daha parlak ve sağlıklı göstermesi.
 Soru: Tenim pembemsi görünüyor ama damarlarım maviden çok turkuaz gibi ve pembeliğe rağmen tenim çok soğuk bir his vermiyor. Yakışan renklere bir türlü karar veremiyorum.
 Cevap: Büyük ihtimalle sıcak pembe- şeftali tonlarındasın ve tıpkı soğuk sarılar gibi ortam ışığına ve ne renk giyindiğine göre cilt tonun değişiyor. Ve yine büyük ihtimalle doğal kızıl ya da çillisin, tabii yanılıyor olabilirim:) Sonbahar ve ilkbahar paletlerini incelemende fayda var.
 Soru: Cilt tonumuz ve ne renk giydiğimiz o kadar önemli mi?
 Cevap: Evet, makyaj yapma ihtiyacını azaltıyor ve insanların sana olan bakış açısını değiştirebiliyor. Mesela mevsim grubu koyu kış olanlara tavsiyem bir gün baştan aşağı siyahlara bürünüp okula/işe o şekilde gitmeleri. Sonra görün şenliği:) Ya da bir iş mülakatında "ne renk araba istersiniz?" sorusuna vereceğiniz "siyah" cevabı kariyerinizi bile değiştirebilir.
 Soru: Senini başka işin gücün yok mu?
 Cevap: Yok ben hobi olarak yapıyorum. Şimdi derslerime döneyim İyi günler.


7 yorum:

  1. ela göz soğuk sarı beyaz ten açık kumral küllü saç hafif dore yansımalı ben hangi grubum söylermisiniz ?

    YanıtlaSil
  2. selam daha önce yorum bıraktım ama sitenizde sanırım gözükmüyor yada ben beceremedim sorum mevsimlerle ilgili saçlarım kumral hafif dore yansımalı tenim beyaz soğuk sarı alttonlu gözlerim ela ben hangi mevsime uymaktayım?:)

    YanıtlaSil
  3. serin yaz sanırım sizin grubunuz:)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba ben de bir soru sormak istiyordum. Benim tenim pembemsi hatta bir türlü kahvelesip bronzlasamayan direk kırmızıya dönen bir renk , kollarimdaki damarlar yesil ama el bilegimden ustu hafif mavi- yesil bir renk oluyor acikcasi pek ayırt edemiyorum, acaba bana alt tonum konusunda yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
  5. bileğinizin iç kısmındaki renk daha doğru sonuç verir. görünüşe bakılırsa nötr-soğuk alt tonlusunuz.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba ben genel olarak güneşte yanmayan tene sahibim, beyaz ışıkta cildim sarı görünüyor ve sarı ışıkta daha canlı buluyorum cildimi, bileğimdeki damarlar da yeşil mavi arası maviye yakın, cilt rengim ile saç ve kaş rengim arası kontrast düşük, genel olarak hangi renk giyiceğime karar veremiyorum kabinde yakıştırdığım renklerde aldığım kıyafetleri eve geldiğimde hiç beğenmiyorum gün ışığında. Çok muallaktayım cilt alt tonumu ve hangi mevsim olduğumu çözemedim, genel olarak solgun ve yorgun bi cilde sahibim, öyle tepkiler alıyorum bunda da kendime yakışan renkleri keşfedememem yatıyo diye düşünüyorum sizden ricam lütfen yardımcı olun sarıya çalan açık kahve saçlarım, koyu kahverengi gözlerim var,

    YanıtlaSil
  7. büyük ihtimalle soğuk sarı cilt tonuna sahipsiniz ve yaz tipisiniz... yine de bir ihtimal bahar olabilirsiniz, mevsim tiplerini inceleyin derim. ben de açık sarı tenli, siyah gözlü ve açık kahve saçlıyım o yüzden size kendime yakıştırdığım renklerden koyu turkuaz, petrol yeşili, bordo, mürdüm, lacivert gibi parlak, keskin ve koyu(zengin pigmentli) renkleri öneririm...

    YanıtlaSil